top of page
  • mm

Reżyserka polskiej koprodukcji „Pierce” nagrodzona w Karlowych Warach

Nelicia Low – reżyserka singapursko-tajwańsko-polskiej koprodukcji „Pierce” otrzymała nagrodę za najlepszą reżyserię podczas 58. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Karlowych Warach. Film jest dofinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

W przeszłości nagroda za reżyserię trafiła m. in. do rąk Larsa Von Triera, Asghara Massombagi’ego, Joachima Triera, a także Krzysztofa Krauze i Janusza Kijowskiego.


Nelicia Low jest pierwszą reżyserką z południowo-wschodniej Azji i dopiero trzecią kobietą, która sięgnęła po to prestiżowe wyróżnienie.


Twórczyni, debiutująca w długim metrażu, jest autorką scenariusza, reżyserką i współmontażystką filmu. Autorka trzech krótkich metraży („Conception”, „Let Her Eat Cake” i „Freeze”) w filmie „Pierce” postanowiła pobawić się formułą angażującego thrillera, łącząc go z elementami rodzinnego dramatu.


„Pierce” śledzi losy Zijie, młodego szermierza, który chce odnowić kontakt ze swoim starszym bratem Zihanem, który powraca po siedmiu latach spędzonych w więzieniu dla nieletnich za zabicie przeciwnika podczas meczu szermierki. Zijie wierzy w niewinność Zihana i postanawia mu pomóc, przeciwstawiając się wysiłkom matki, by wymazać Zihana z ich życia. W zamian, Zihan zaczyna trenować Zijie w szermierce, a Zijie robi ogromne postępy i zostaje powołany do udziału w zbliżających się mistrzostwach kraju.


W rolach głównych zobaczymy takich aktorów i aktorki jak: Liu Hsiu-Fu, Tsao Yu-Ning, Ning Ding.


Operatorem filmu jest Michał Dymek, odpowiedzialny za powszechnie docenione zdjęcia do filmów „Io” Jerzego Skolimowskiego, „Dziewczyna z Igłą” Magnusa von Horna czy „A Real Pain” Jessego Eisenberga. Autorem muzyki jest polski kompozytor Piotr Kurek.


Producentami filmu są: Harine Films, Potocol (SG), Flash Forward Entertainment (TW) oraz Sam Chua Weishi, Jeremy Chua, Patrick Mao Huang, Johm M. Lo oraz Polka, Izabela Igel.

Międzynarodowym agentem sprzedaży tytułu jest firma Magnify.


źródło: Polski Instytut Sztuki Filmowej

Comments


bottom of page